rozkład materiału na maj „Starszaki”

 

Tematyka realizowana w tym miesiącu:

  1. Dbamy o naszą planetę.
  2. Kosmiczne podróże.
  3. Moja rodzina.
  4. Mieszkańcy łąki.

 

Wiersz Pt.: „Nasza Ziemia”

(Ewa Stadtmüller)

 

Wokół słoneczka – pewnie to wiecie,

krąży planeta najmilsza w świecie.

Z daleka patrząc, tonie w błękicie,

a jak wiadomo, woda to życie.

W zieleni lasów, łąk i gaików

Wszelakich stworzeń żyje bez liku:

roje owadów, tęczowe ptaki.

gady i płazy, ryby i ssaki.

(…)

Chrońmy bogactwa te nieprzebrane,

szanujmy skarby darmo nam dane,

całe to dobro, które jest dla nas.

Niech żyje ZIEMIA – nasza kochana!

 

„Piosenka o ziarenku”

  1. Gdy wiosną w ciepły ranek spoglądam zza firanek.

Uśmiechem witam drzewa i razem z nimi śpiewam:

 

Ref. Nasionko, drzewko, drzewo, las, kochajmy zieleń wokół nas.

Niech kwitnie sad i szumi bór, a drzewa rosną aż do chmur.

 

  1. Gdy lato wszędzie kwitnie, jest jasno i błękitnie.

Zielenią błyszczą drzewa, a ja z radości śpiewam:

Ref. Nasionko, drzewko…

 

 

Piosenka pt.: „Bal na łące”

  1.  Wiosno, Wiosenko,
    proszą motyle:
    dziś bal na łące,
    przyjdź choć na chwilę.

    Dziś bal na łące,
    Przyjdź choć na chwilę.
    Wiosno, Wiosenko,
    proszą motyle.

  2. Na miękkiej trawie,
    jak na dywanie,
    zatańczysz z nami
    wiosenny taniec.

    Zatańczysz z nami
    wiosenny taniec,
    na miękkiej trawie,
    jak na dywanie.

  3. Tańczy Wiosenka,
    a nad nią pszczoły.
    Raz, dwa, trzy, walczyk
    zabrzmiał wesoły.

    Raz, dwa, trzy, walczyk
    zabrzmiał wesoły.
    Tańczy wiosenka,
    a nad nią pszczoły.

 

W tym miesiącu z chętnymi dziećmi utrwalamy poznane litery, czytamy krótkie wyrazy i zdania.
Doskonalimy umiejętności matematyczne: utrwalanie liczebników głównych i porządkowych, porównywanie liczebności zbiorów, dodawanie i odejmowanie w znanym dzieciom zakresie, rozwijanie logicznego myślenia, orientacji przestrzennej oraz umiejętności kodowania, klasyfikowania wg podanych cech,  umiejętność ważenia.