Ogólny rozkład materiału – GRUDZIEŃ – ,,ŚREDNIAKI”

TEMATY KOMPLEKSOWE:

  1. Czekamy na Mikołaja
  2. Krawcowa
  3. Coraz bliżej święta
  4. Już zima

Piosenka:

,,Płatki śniegu” Baśniowa Kapela

Płatki śniegu jak białe Anioły
Opadają wolniutko na ziemię
Wszystkie dzieci spragnione dobroci
Mają ciche grudniowe marzeniaMy pragniemy by Św. Mikołaj
Przybył do nas w asyście aniołów
By przytulił
I nas obdarował
By pocieszył gdy trzeba i pomógł

Dajesz nam tak wiele
Jesteś przyjacielem
Mikołaju!
/2x

Przytuleni do okien tęsknimy
Do poduszki chowamy życzenia
Płatki śniegu cierpliwie liczymy
Aż się spełnia dziecięce pragnienia

My pragniemy by Św. Mikołaj
Przybył do nas w asyście aniołów
By przytulił
I nas obdarował
By pocieszył gdy trzeba i pomógł

Dajesz nam tak wiele
Jesteś przyjacielem
Mikołaju!
/4x


WIERSZ J. Brzechwy pt. ,,Tańcowała igła z nitką”

Tańcowała igła z nitką,

Igła- pięknie, nitka- brzydko.

Igła cała jak z igiełki,

Nitce plączą się supełki.

Igła naprzód- nitka za nią:

,, Ach, jak cudnie tańczyć z panią!”

Igła biegnie drobnym ściegiem,

a za igłą – nitka biegiem.

Igła górą, nitka bokiem,

Igła zerka jednym okiem,

Sunie zwinna, zręczna, śmigła.

Nitka szepce: ,, Co za igła!”.

Tak ze sobą tańcowały,

aż uszyły fartuch cały.


Dziecięca matematyka z wykorzystaniem metod Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej

Kształtowanie u dzieci świadomości schematu swojego ciała, oraz umiejętności porozumiewania się werbalnego i niewerbalnego. Ćwiczenia wspomagające dziecko w ujmowaniu w rysunku tego, co wie o człowieku. Rozwijanie zdolności do rozpatrywania otoczenia z własnego punktu widzenia i z punktu widzenia drugiej osoby, a także do wybranego obiektu.

Wspomaganie dzieci w precyzyjnym klasyfikowaniu w edukacji matematycznej.