rozkład materiału na kwiecień „Starszaki”

Tematy realizowane w tym miesiącu:
1. Powroty ptaków.
2. Bajki i baśnie.
3. Wielkanoc.
4. Na wiejskim podwórku.

Piosenka pt.: „Wiosna”

1. Bociany już przyleciały, a żabki w stawie kumkały,
Bociany się ucieszyły, że żabki zobaczyły.

Ref. Kle, kle, kle, kle, ja chętnie żabkę zjem.
Kum, kum, kum, kum, ucieknę ci co tchu.

2. Niedźwiadki się przebudziły, do lasu po miód ruszyły,
Wdrapują się już na drzewo, lecz pszczółki miodku strzegą.

Ref. Mniam, mniam, mniam, mniam, jak wiele miodku tam.
Bzyk, bzyk, bzyk, bzyk, użądlę misia w mig.

3. Już słonko mocno przygrzewa, zielona trawka urosła,
Ach, po co kłócić się, gniewać, gdy przyszła do nas wiosna.

Ref. Kum, kum, kum, kum, tak śpiewa żabek tłum,
Kle, kle, kle, kle, bociany śmieją się
Bzyk, bzyk, mniam, mniam, misiowi miodku dam
Niech miś miód zje, podzielę z misiem się.

Piosenka pt. „Święta tuż, tuż”
(poszczególne zwrotki są śpiewane przez każdą z grup podczas inscenizacji wielkanocnej)

Pi, pi, pi! Kto idzie?
Kurczaczek cukrowy.
Mruży oczy, dumnie kroczy,
dziobek ma różowy.
Dokąd idziesz kurczaczku?
Powiedz mi na uszko.

Ref. Do koszyczka, do ślicznego,
pięknie dziś przystrojonego
Zaraz wskoczę tam i już,
bo Wielkanoc jest tuż, tuż!

Kic, kic, kic! Kto idzie?
Zajączek malutki.
Z cukru cały, śnieżnobiały,
bardzo wesolutki.
Dokąd idziesz zajączku?
Powiedz mi na uszko.
Do koszyczka…

Kwa, kwa, kwa! Kto to idzie?
Kaczuszka maleńka.
Ta żółciutka i słodziutka,
z cukru caluteńka.
Dokąd idziesz kaczuszko?
Powiedz mi na uszko.
Do koszyczka…

Cicho sza! Kto idzie?
To baranek przecież!
Najpiękniejszy! Najważniejszy!
Wszyscy o tym wiecie.
Dokąd idziesz baranku?
Powiedz mi na uszko.
Do koszyczka…

Tup, tup, tup. Kto idzie?
To moja siostrzyczka.
Malowane jaka wkłada
prosto do koszyczka.
dokąd idziesz siostrzyczko?
Powiedz mi na uszko.

Prędko, prędko! Mama woła!
Już idziemy do Kościoła!
Czas pokarmy święcić już,
bo Wielkanoc jest tuż, tuż!

W tym miesiącu z chętnymi dziećmi poznajemy litery p, P, f, F, h, H, oraz utrwalamy poznane litery, czytamy krótkie wyrazy i zdania.
Doskonalimy umiejętności matematyczne: utrwalanie liczebników głównych i porządkowych, porównywanie liczebności zbiorów, dodawanie i odejmowanie w znanym dzieciom zakresie, rozwijanie logicznego myślenia, orientacji przestrzennej oraz umiejętności kodowania.